lördag 29 maj 2010

Frihet, jämlikhet, broderskap

Idag vill jag dela med mig av budskapet om djurens rättigheter genom två klipp från youtube. När jag såg den första videon, är det lätt att bestämma sig för att aldrig mer dricka eller äta mjölkprodukter. Bregottfabriken är en utopi i en värld där det finns idioter till människor som tycker det är häftigt att ge sig på instängda, försvarslösa djur. Videon är ett urklipp från helvetet på jorden, men väldigt nyttig att se. Man tror inte att det är sant, men det är det. Jag själv såg den två gånger även om jag ville sticka in en kniv i magen på mig själv, för att jag tillhör samma släkte som förövarna i filmen. Vad jag vill göra med mjölkbonden och andra av hans likar är ogörligt att beskriva med ord...


http://www.youtube.com/watch?v=gYTkM1OHFQg

För att kunna se videon, måste du logga in. Om du inte kan eller vill göra det, finns videon även på t ex Djurens Rätts blogg: http://www.djurensratt.blogspot.com/

Den andra videon är bland det vackraste jag sett. En dans för djurens rättigheter.

Inga kommentarer: