onsdag 21 juli 2010

Arselcancer tar en paus

HURRA FÖR FÖRSÄKRINGSKASSAN!! Jag får ta tillbaka det jag skrev om f-kassan förra veckan. Efter ett telefonsamtal visar det sig nu att de räknat fel och att jag får 80 procent och därmed också den mellanskillnad som inte betalades ut i juni. TOPPEN! Och jag måste erkänna att de gånger jag ringt upp dem i olika ärenden har jag fått ett trevligt bemötande. Jag får konstatera att även Försäkringskassan kan göra fel, det är ju trots allt människor som sitter och gör alla beräkningar, och de kanske har mycket att göra. Lätt hänt att det då blir lite fel. Men nu ska det vara rättat. Skönt

Denna är den sista dagen på jobbet den här veckan då jag tagit ledigt torsdag-fredag. Det ska bli skönt. Imorgon åker vi till Zorngården i Mora på en dagstur och under helgen väntas en kompis till Daniel dyka upp. Eventuellt kommer också Evelina som nu åker från Holland mot Sverige.

Idag skulle min handledare kommit till lst för lite uppföljning av det jag gjort, men han dök inte upp den avtalade tiden. Kände mig i det läget inte att mitt arbete var så pass viktigt. Ringde upp honom ett par timmar senare och fick ta det per telefon istället. En ny tid bestämdes till nästa vecka men jag börjar känna att även om praktiken var efterlängtad så var det kanske inte den allra bästa idén att förlägga den på sommaren när han är borta i sju veckor, samtidigt som jag inte tycker att jag får så mycket stöd överlag. Jag sitter ju mest själv och pular med det här och har inte någon som jag direkt kan prata med om arbetsuppgifterna. Jag lägger ändå ner en hel del tid och arbete på att göra det här och det vore roligt med lite uppskattning och respons. Ibland kan jag känna att det ska bli skönt att sluta på lst, samtidigt som det givetvis inte är en så dålig plats att jobba på överlag. Men sommar- och semestertiden var inte direkt det bästa alternativet att förlägga praktiken på. Det tar också på krafterna att se sommaren glida förbi utanför fönstret utan att man egentligen hinner koppla av och njuta av den. Men nu är det bara fem veckor kvar tills praktiktiden är slut om jag inte får förlängt.

Det ska bli skönt med en liten paus. Då kanske man återfår en del av motivationen tills nästa vecka. Då har jag också en intervju inbokad som ger lite variation till kontorsuggleriet.

Jag hoppas på en skön långhelg för mig själv och ber att få återkomma nästa vecka.

Inga kommentarer: